Kategorie
Ursus

Ursus Szamoty – Aktualizacje – Listopad 2022

Udostępnij

Listopad na Szamotach zdominowały informacje o nowych planach linii metra przebiegających przez Ursus oraz aktualizacje “mapy drogowej”. Poznaliśmy także oferty w przetargu na przedszkole – obie przekraczające planowany budżet.

⬇️⬇️⬇️

Kliknij tutaj i podpisz petycję w sprawie przebudowy Gierdziejewskiego! Przed końcem roku składamy pismo do ZDM.

⬆️⬆️⬆️

Przetarg na przedszkole przy Hennela

16 listopada doczekaliśmy otwarcia ofert na budowę przedszkola przy ul. Hennela. Zakładany budżet to 13,5 miliona, najtańsza oferta to 14,9 mln złotych. Podobno ratusz m.st. Warszawy jest zdeterminowany, aby brakujące pieniądze znaleźć.

Czekam na dalsze wieści i mam nadzieję na szybkie podpisanie umowy.

Spotkanie ws. dróg na Szamotach

Wreszcie udało się spotkać z burmistrzem oraz dzielnicowymi urzędnikami w sprawie postępów w budowie dróg na Szamotach. Więcej informacji znajdziecie w głównym wpisie drogowym, natomiast za podsumowanie najlepiej służy poniższa mapka:

Metro w Ursusie – nowe studium

Jak wspominałem wcześniej we wpisie o metrze w Ursusie, trwają prace nad nowym studium zagospodarowania dla Warszawy. Spodziewałem się, że znajdzie się w nim przedłużenie linii M2 do Ursusa, ale nie przyszło mi do głowy, że miasto planuje na terenie dzielnicy aż dwie linie, w dodatku łączące się na Szamotach, pod skrzyżowaniem Posagu 7 Panien i Habicha.

Oczywiście od umieszczenia linii w studium (a to przecież dopiero projekt, a nie finalny dokument!) do budowy metra bardzo daleka droga – póki co kasy z Unii nie ma nawet na budowę odcinka M2 przez Chrzanów. Niemniej jednak nowe inwestycje na Szamotach będzie można już reklamować metrem 😉

Poniżej schemat planowanej sieci. Przez Ursus mają przechodzić linia M2 z Niedźwiadka przez Śródmieście, Pragę, Bródno aż do Marymontu oraz linia M5 z Szamot przez Włochy, Ochotę, Śródmieście aż do osiedla Ostrobramska i ronda Marsa na Pradze-Południe.

Kolejne utrudnienia na PKP

PKP po raz kolejny przystępuje do prac nad systemem sterowania ruchem na stacji Warszawa Zachodnia. Oznacza to utrudnienia od 28 listopada do 10 grudnia, podobne do tych które miały miejsce około 1,5 miesiąca temu – można spodziewać się opóźnień, tłoku oraz odwołanych i skróconych pociągów.

Inwestycje deweloperskie na Szamotach

Osiedle na miejscu Hali Mazi – jest decyzja środowiskowa na 4 bloki po 9 kondygnacji do 27 metrów wysokości, zgodne z MPZP, do tego dwupoziomowy garaż podziemny i obsługa od strony ul. Taylora. Co ciekawe, z decyzji wynika, że na Taylora będzie przystanek autobusowy – co rzuca nowe światło na docelowe trasy autobusów dojazdowych (stawiam, że ZTM i dzielnica planują trasę z PKP Gołąbki przez Taylora, Posag 7 Panien, Habicha i Hennela do Urzędu Dzielnicy).

Dla osiedla na rogu Gierdziejewskiego i Posagu 7 Panien też jest decyzja środowiskowa – też planowany jest dwupoziomowy parking podziemny i obsługa osiedla od strony ulicy Taylora. Inwestorem jest fundusz budujący mieszkania pod wynajem długoterminowy.

Jest także DŚU na fragment D10.1 – będzie to kolejna część osiedla Ursus Vita między ulicami Silnikową a „Odlewniczą”.

Są dalsze ruchy ws Lex Developer na działce oświatowej 119/3 – przedstawiliśmy argumenty mieszkańców osiedla na spotkaniu z wiceprezydentem Olszewskim, ale machina urzędnicza się nie zatrzymuje – Biuro Ochrony Środowiska proceduje decyzję środowiskową i rezygnuje z oceny oddziaływania na środowisko – moim zdaniem błędnie.

Z rozmów z urzędnikami i burmistrzem wynika także, że jest kolejny zainteresowany Lex Deweloper, tym razem działką przy Gierdziejewskiego oznaczoną w MPZP jako C3 U/P. Warto zauważyć, że działka przylega do ul. Licencyjnej, która ma być jednocześnie dojazdem tirów do magazynów Panattoni… Jak inwestor planuje zapewnić bezpieczeństwo pieszym oraz komfort akustyczny mieszkańcom pozostaje tajemnicą.

Zachęcam także do oglądania mapy inwestycji na Szamotach, którą stworzyłem dzięki Google My Maps – staram się tam na bieżąco umieszczać nowe wiadomości.